Premie dla młodych rolników 2025 – możliwość składania wniosków
Do 31 lipca br. można zacząć składać dokumentację związaną z interwencją I.11. „Premie dla młodych rolników” w ramach PS WPR na lata 2023-2024.
Ułatwienia dostępu
Do 31 lipca br. można zacząć składać dokumentację związaną z interwencją I.11. „Premie dla młodych rolników” w ramach PS WPR na lata 2023-2024.
Od 1 lutego do 28 lutego 2025 roku, można składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa zużytego do produkcji rolnej. Wnioski są przyjmowane przez właściwe miejscowo urzędy gmin lub miast.
Z 6 do 12 miesięcy, wydłużony został czas składania przez rolników wniosków o pierwszą płatność. Wniosek o płatność II raty, trzeba będzie złożyć w I kwartale roku, następującego po roku docelowym. Zmiany te obowiązują dla naborów 2023 i 2024.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) wdrożyło instrumenty finansowe (IF) w ramach PS WPR 2023-2027. IF w PS WPR 2023-2027 funkcjonują pn. Fundusz Gwarancji Rolnych Plus (FGR Plus) i składają się z dwóch komponentów: gwarancji bankowej (zabezpieczenie spłaty kredytu) oraz dotacji na spłatę odsetek (możliwość uzyskania po spełnieniu określonych warunków).
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z informacjami dotyczącymi planowanych zmian w płatnościach bezpośrednich jeszcze w 2024 r.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7.12.2023 r. w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - ustalona kwota wynosi 1,46 zł za 1 litr oleju w 2024 roku.
Do 5 lutego można ubiegać się o wsparcie na inwestycje związane z prowadzeniem działalności przetwórczej i handlowej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Inwestycja A.1.4.1. Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu).
17 grudnia 2022 roku weszły w życie zmienione przepisy rozporządzenia MRiRW w sprawie operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych”. Zmiana polega na możliwości zwiększenia limitu pomocy udzielonego jednemu beneficjentowi na gospodarstwo.
13 grudnia rozpoczęły się wypłaty stanowiące wsparcie dla rodzin rolniczych, którym zagraża utrata płynności finansowej, w związku z wystąpieniem w ich gospodarstwie szkód spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi.
Termin składania wniosków o pomoc dla rodzin, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem szkód został przedłużony do dnia 23 listopada 2022 roku. Wnioski można składać w Powiatowych Biurach ARiMR.
Od 1 lutego producenci rolni mogą ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że każdy producent rolny, który chce odzyskać część środków finansowych przeznaczonych na zakup oleju napędowego, musi zbierać faktury VAT.
14 stycznia Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchomiła nabór wniosków o pożyczkę na spłatę zadłużenia powstałego w związku z prowadzeniem działalności rolniczej. Z pomocy mogą skorzystać producenci rolni zainteresowani restrukturyzacją zadłużenia swoich gospodarstw.
Od 7 maja do 31 sierpnia 2020 roku, istnieje możliwość składania wniosków o przyznanie pomocy na „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”...
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej, w terminie od 1 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022 r. powinien złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r.
Dyrektor MODR Warszawa: Łukasz Lewandowski
p.o. Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Anna Kempińska
p.o. Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Karol Remiszewski
ul. Czereśniowa 98, 02-456
tel. 22 571 61 00 | fax. 22 571 61 01
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500
Dyrektor Oddziału: Wojciech Ćwikliński
Bielice 19, 96-500 Sochaczew
tel. 46 862 00 40 | fax.46 862 00 52
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500
Dyrektor Oddziału: Bogdan Bagiński
ul. Targowa 4, 07-410 Ostrołęka,
tel. 29 760 03 69 - fax. 29 769 49 53
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500
Dyrektor Oddziału: Wojciech Banaszczak
ul. Zglenickiego 42 D, 09-411 Biała
tel./fax: 24 269 77 00
e-mail:
godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500
Dyrektor Oddziału: Agata Sosińska-Osiecka
ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
tel: 23 663 07 00, fax: 23 662 99 50
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: 700 - 1500
Dyrektor Oddziału: Bogusław Włodarczyk
ul. Chorzowska 16/18, 26-600 Radom,
tel./fax 48 365 02 06 wew. 104
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 730 - 1530
Dyrektor Oddziału: Dariusz Ślęczkowski
ul. Kazimierzowska 21, 08-110 Siedlce
tel. 25 640 09 11, fax. 25 640 09 12
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500
Copyright 2025 MODR Warszawa | Przeglądając stronę, akceptujesz naszą politykę prywatności.